Monday, January 16, 2012

xder masalah lagi~~~~

"u r da only malay gurl in ur group??" seorang senior bertanya
"awak jer ke yg pakai tudung?? ooowh~aah yg laen mane laaar pulak nk pakai kn??" seorang Dr spital menegur..
"waaa kete nih satu mesia laar..saye rase nih laar kete first yg saye nmpk satu malaysia..ada cina,india,melayu..lengkap!~",seorang pekerja di stesen mnyak menyapa..

alahai...~
pelik sagt ker?
inilah yg dikatakan negara berbilang bangsa..

pada mulanya,saya pon risaw..
saye xmkn apa yg diorng makn..nnt nk g lunch mcm susah jer..sebb saya makan apa yg diorg makn..derang xkesah ker tgok saya makan LEMBU depn diorg nih?
saya pakai tudung,sume soalan pon derang nk tnye..knapa pakai..napa solat?
mampu ke ak jawab??
huwaaaaaaaaaaaaaa..rase nk nangis pada mulanya sebb dalm grup posting saya sorang saya muslim malay gurl~

tp,Allah knows besst!~
saya rase lagi selesa kawan ngn diorg..
diorg amek berat-suke tolong kalo saye susah..
pendek kate,xder masalah dalam persahabatan setakt nih..
alhamdulillah~

mmg banyk tnya pasal islam..
tp degn keadaan macm tuh,buat saye lagi rajen nk menuntut ilmu..
esp ilmu agama..

alhamdulillah..alhamdulillah..
bersyukur degn apa yg kita dapt..
sebb kita x taw apa yg kita nk tuh baek atau x..
Allah lagi tahu!!
huhu..
syukran ya Allah~

No comments:

Post a Comment